DUWEET

Jom Buat Duit

Jeragat Hilang Dengan Youth Shaklee

Jeragat Hilang Dengan Youth Shaklee

Jeragat bikin susah hati tengok cermin!

Setahun lepas inilah masalah saya. Masalah yang cari sendiri sebab layan “malas”.

Sebab ingatkan tak apalah, sekejap je ni keluar jemput anak naik kereta kena cahaya matahari. Lagipun kereta kan ada bumbung.

Kadang-kadang jemur kain kat luar pun keluar macam tu je. Tak rajin nak pakai krim apa pun. Sekejapppp je takkan la kulit boleh rosak.

Rupanya saya salah. Nak tau tak antara sebab penuaan kulit adalah sinaran UV. Contohnya naik jeragat tadilah.

Jangan tak percaya. Ya, biasa kita dengar sinaran matahari diperlukan untuk sumber Vitamin D dalam badan, namun kalau nak mendedahkan diri terhadap matahari perlu ada langkah penjagaan.

Biasanya pendedahan sebelum pukul 10 pagi itu selamat. Tapi kalau lebih dari tempoh tu jadi apa?

Kongsi Mr Chris Kyrou, saintis Shaklee semasa Youth Roadshow baru baru ini menekankan bahawa (dalam bahasa Malaysianya berbunyi),

“Paling paling malas pun kau nak jaga kulit kau, satu benda yang kau tak boleh miss dan jangan tinggal adalah krim pelembab yang ada pelindung sinaran UV. Sinaran UV adalah punca utama kulit rosak, berkedut, cepat tua dan terbakar”

Ni kata beliau lah. Pakar kecantikan kulit yang kata.

Haaaaa.. serammmm tak? Terbako dan tua tauuu 😣. Macam dalam video ni:https://youtu.be/o9BqrSAHbTc.

Luaran nampak cantik macam takde apa2. Tapi hakikatnya?

Jadi rajin rajin lah menepek apa yang patut kat muka tu kalau nak keluar rumah. Paling penting sunscreen yang ada broad spectrum.

Jadinya nak bagitau krim pelindung matahari Youth Shaklee yang baru nih ada SPF50, dengan formula tidak menyumbatkan liang pori. Cover hampir 98% sinaran UV.

Kajian selama 8 tahun dilakukan sesuai dengan kulit wanita Malaysia yang terdedah pada matahari sepanjang tahun.

Mantap kan??? Apa lagi, order YOUTH sementara masih promo ni untuk keahlian baru. Ini kalilah kasi tukar!

Apa istimewanya AGE DEFENSE MINERAL MOISTURIZER SPF 30 ni?

🌸Krim pelembap ini menghasilkan perlindungan dari sinaran SPF 30 UVA / UVB matahari & melindungi juga untuk kulit kita daripada pencemaran alam sekitar

🌸Perlindungan 2 dalam 1

🌸Tanpa bahan kimia.

🌸Hanya bahan semulajadi. Krim pelindung matahari ini dihasilkan dari bahan semulajadi & biopolimer dari hidupan laut

Gitulah perempuan kan. Kalau boleh tak nak setitik noda pun atas muka. Nak kulit licin je macam artis korea.

Tapi hakikat selebriti tu pun mekap tampung apa yang kurang. Kalau masuk majalah sah-sah la ada edit sana sikit, sini sikit bagi flawless.

Kita yang tak selebriti ni pun mampu cantik dengan cara kita. Tanpa solekan tebal pun mampu tingkatkan keyakinan diri. Paling penting bijak pilih produk.

Saya dah pilih produk yang terbukti SELAMAT, SEMULAJADI, TERBUKTI BERKESAN dan berbaloi untuk wang.

Setahun dah guna tak tukar-tukar. Jom buat pilihan bijak macam saya ✌🏻

#tsunamishaklee #tsunami2019

Leave a Reply

%d bloggers like this: