DUWEET

Jom Buat Duit

Keluhan Isteri Nak Belu Susu Soya , Suami Boleh Pula Beli Rokok

Keluhan Isteri Nak Belu Susu Soya , Suami Boleh Pula Beli Rokok

Allahhu 😔😔😢😢
Masa beli tepung di kedai runcit tadi.
Terdengar perbualan suami isteri ni.

Isteri : Abang, nak soya kotak ni boleh? Rm2.50 je.

Suami : Tak de duit la ! Pegi masok kereta tu. Sibok2 ikot keluar kenapa ? Lepas tu minta macam2 !😡😡😡😡

Saya tengok isteri dia, muka dia sedih macam nak menangis menuju ke kereta.

Lepas tu,

Suami: Bang, bagi dunhill merah satu kotak.

Saya sentap.

Sampai hatinya dia, selamba marah isteri dia depan orang ramai tadi. Banyak orang yang tengok kott masa tu.

Saya tengok baki duit ngam2 ada rm2.50. Terus saya beli soya sekotak, beri pada isteri tu. Saya tengok dalam kereta ada dua orang anak kecil sebaya anak kecil saya.

Isteri tu menolak,tapi saya bagitahu saya ikhlas. Keluar air mata dia. Terus dia cakap terima kasih.

Isteri yang susah senang dengan kau, mengandungkan anak kau. Tapi kau berkira rm 2.50 beli Soya Beans dalam kotak tu?

Jangan kau tanya pada Tuhan kenapa rezeki kau sempit nanti.

P/S :

➡️ Wahai suri rumah keluarlah dari kepompong,jng expect suami kita mcm drama tv3,bg kad bank,bg rumah besar,kereta besar….no no no makan hati ulam jantung nanti.

➡️ Kalau xkerja usahalah cari income sendiri. Sekarang hujung jari je. Kalau xda modal nak jd agent @ stokis , dropship pun jadilah.

➡️ Tak dapat banyak sekurang-kurangnya kita xmeminta dan mengemis dengan suami sendiri. Tak kena sumpah seranah, kita pun xkecik hati .. niaga online cukup2 unk kita sorang pun jd lah. Nak apa2 blh beli sendiri. Kalau boleh buat lebih lagi baik 💓✌🏻

➡️ Miskin xsalah,yang salah tu sbb kita malas,xnak berusaha keluar dari masaalah kewangan. Usaha gigih la 💃🏻

#c&p
#Renung2kanlah😥

Leave a Reply

%d bloggers like this: